Jag vill åka till ett fattigt land

..och ge bort allt jag inte använder!

Skulle köpa saker jag inte har.
För att ge bort.
Roliga saker dom kan använda, fotbollar, spel, pennor och papper, ritböcker, en massa sånt.




Men något jag tror att jag inte skulle klara av riktigt,
är att åka därifrån.
Att få sett så mycket,
och bara lämna det..

Jag tror jag sett för mycket "på tv" att dom springer verkligen efter en,
ska kramas, gråta, skratta, och bara vara såå tacksamma.
Jag skulle nog bli kvar där.
Eller ja nej kanske, jag vet inte.

Det skulle vara en av mina största och bästa saker jag gjort.
Skulle förmodligen åka därifrån,
med stor jävla stolthet!



Ge dom ett bra liv..
Inte ett liv, som dom inte vill leva.
Kolla på dom!
Det är barn!
Många av dom är föräldralösa.
Tjejerna måste ta hand om hela familjen.
Se till att alla mår bra, att alla får vatten.
Kan varken jobba eller gå i skolan.

När jag var mindre skaffade jag och mamma ett fadderbarn till mig/oss.

En pojke från Indien, med en syster.
Pappan fanns inte kvar, mamman lämnade dom pga att pappan inte fanns längre.
Systern var 16 år då
när jag och mamma blev faddrar till honom/dom två.
Systern kunde inte gå i skolan, tog hand om allt i hemmet, tvätten osv.
Fick se till att dom fick något i magen varje dag, vatten.
Såg till att dom överlevde överhuvudtaget.


Ska det vara så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0