Så blev det till att jobba ikväll också då!

..bra det!

Jobbade igår, 12.00-21.00, samma blir det idag.
Great!
(Det blir förhoppningsvis kul när lönen kommer sen.)

Så har ingenting att berätta om igår egentligen.
Eftersom jag inte gjorde något annat än att jobba.
Eller ja, kan väl berätta när jag hade slutat jobba ifs.

Kom till centrum ca 20.40, (fick gå en halvtimme tidigare, snällt.)
Då var i stort sett hela centrum avspärrat, poliser överallt och en hel del människor.
Själv står man där, chockad och nojig över att man är där ensam och oskyldig och väntar på bussen :)
När man inte har en blekaste aning om vad som har hänt.

Men det kommer till slut ett full kvinna fram till mig,
och är hyffsat upprörd..
"Vafan... om det inte är någon som är död behöver man väl inte spärra av hela centrum eller?!"
Tror det var för att det blockerade hennes gångväg och hon fick gå runt kanske haha.

Folk är roliga.

Sen går hon bara, kommer tillbaka och säger "hej.." till mig.
Jag börjar skratta och säger bara ja men hej hej..
Eftersom hon pratade med mig ca 5 min innan.
Då frågar jag vad som har hänt eftersom hon vet att ingen är död.
Så säger hon bara att en har blivit knivskuren,
och ber mig hålla hennes väska så hon kan leta efter sitt busskort.
..som hon inte hittar.
Då blir hon återigen helt förtvivlad och säger,
-"Jag visste att jag hade tappat det! Det är bara för att jag ska gå hem själv och bli knivhuggen!!!"..
Säger till henne "att det är väl bara att fråga busschauffören ifall du kan få åka med (handlade om att åka kanske 5 min), eftersom att det är någon som blivit knivhuggen och du är rädd att gå själv?".
Hon tycker det låter som en strålande idé. går på bussen och mumlar snabbt
"jag har schslömt mitt busskort....." och fortsätter gå haha.
Återigen, folk är roliga.

Tydligen var det 2 st som blev knivskurna, läste jag när jag kom hem.
Står på Nvp, aftonbladet och expressen.

Nu sitter jag här, opepp eller pepp det vet jag inte.
Dricker iaf kaffe och latar mig!
Ska väl äta frukost någon gång också, men har beslutsångest hur jag ska göra.
Måste ju äta innan jag börjar jobba också, annars blir jag ju jätte hungrig.
Men jag kan ju inte äta 2 ggr under 2-3 timmar :S
Äsch..

Ha en bra dag, hej och hå

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Emlan nu får ni allt ta och flytta hit, här blir folk knivhuggna en gång på 40 år ;)

2010-08-22 @ 09:46:00
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0