Att hjälpa ett barn, en familj

Jag hatar att världen är så otroligt olika i sina olika länder.

Varför finns fattigdom?
Varför får inte alla leva i frihet?

Varför finns pengar?
Varför får inte alla det som behövs för att överleva?

Varför finns människor som svälter ihjäl?
Varför får inte alla äta mat varje dag?

Varför finns makt?
Varför får inte alla uppleva sin rätt i samhället?

Varför finns krig?
Varför får inte alla ha en familj?

Varför finns rikedom?
Varför får inte alla rent vatten?

Varför finns sjukdomar?
Varför får inte alla medicin och skydd mot sjukdomar?

Varför finns naturkatastrofer?
Varför får inte alla ett hem?
Varför får inte alla överleva?
Varför får inte alla ett bra liv?

Varför finns egoism?
Varför får inte alla gå i skolan?


Den dag jag blir rik, ska jag hjälpa så mycket att det fan inte finns något liknande i världen.
Men det kan inte bara jag.
Alla måste hjälpa till.
Jag bryr mig så sjukt mycket om detta.
Alla sätter sig inte in i en annans situation,
och inser inte att det är förjävligt att leva på ett sätt som ingen människa någonsin skulle vilja göra.
Förstå att det inte är något som dom fattiga människorna utan familj har valt själva.

Jag kan inte rädda världen ensam,
men om alla gör något kan allt förändras.
Tråkigt nog finns det för mycket egoism här i världen.
Ingen kommer någonsin få alla att hjälpa till.


http://www.unicef.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0